czwartek, 7 października 2010

Demon's Claws "The Defrosting Of..." (In The Red Records, 2010)


To najbezczelniejsze złodziejstwo w historii Trash Garage, bo album ukazał się ledwie dwa dni temu. Mam nadzieję, że nikt z wytwórni czy zespołu na to przypadkiem nie trafi. Przecież robię to z miłości!
Trzeci studyjny album Szponów jest ich dziełem najspokojniejszym. To źle i dobrze jednocześnie. Z jednej strony brakuje jakiejś większej ilości garażowego brudu, z drugiej płyta ma kapitalny klimat. Otwierający ją Fed From Her Hand to jeden z najlepszych kawałków, jakie kiedykolwiek spłodzili. Ponad czterominutowa indiańsko-narkomańska jazda na całego (ze świetnym tekstem, którego nawet nie próbuję do końca zrozumieć). Następnie otrzymujemy Last Time at The Pool, zaskakująco przebojowy rokendrol, który do poprzedniego kawałka ma się jak pięść do nosa. Ta płyta to właśnie takie kontrasty, ale jako całość jest bardzo, bardzo spójna. Może nawet bardziej od Lost In the Desert (choć nie wydaje mi się aż tak dobra, żeby nie było). Reszta utworów to przeskakiwanie z melodyjnego r'n'r do leniwego bluesa, rocka psychodelicznego (Trip To The Clinic i Anny Lou = miazga po stokroć) i wreszcie country. No i tu dochodzimy do minusów. O ile podoba mi się jeszcze westernowe Fucked On K (choć wolałem mniej ilustrującą jazdę na ketaminie wersję singlową), tak ostatnie dwa kawałki, to jak na mój gust country brzmiące zdecydowanie zbyt klasycznie i ciężko mi przy nich wytrwać do końca. Boli mnie też trochę kawałek At The Disco. Przez wiele miesięcy na majspejsowym profilu Demon's Claws można było posłuchać pierwszych wersji czterech kawałków z tej płyty. O ile zmiany w Laser Beams i All Three Eyes wyszły im na dobre, a Trip to the Clinic jest tak samo świetne, to wygładzone brzmienie i 50 sekund mniej trwania zaszkodziły kawałkowi zatytułowanemu początkowo jako Disco. Nie zmienia to faktu, że to wciąż zajebisty kawałek, tyle że wcześniej był, jakby to powiedzieć, zajebisty w chuj. W związku z tym do albumu dorzucam tą jego pierwotną wersję. Enjoy!

1. Fed From Her Hand
2. Last Time at The Pool
3. Mona's Lunch
4. Laser Beams
5. At The Disco
6. Catch Her By the Tail
7. All Three Eyes
8. Trip to The Clinic
9. Anny Lou
10. Fucked On K
11. Weird Ways
12. You'll Always Be My Friend
+
Disco

download

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.